Audi A80 – sprawdzamy z czym się to je

Opis samochodów

Tutaj opisano samochody Audi 80 produkowane od roku 1989 (pokazano je po raz pierwszy w roku 1988). Samochody te wyposażono
w czterocylindrowe silniki nowej konstrukcji, o objętościach skokowych od 1,6 dm3 do 2,0 dm3. Po wprowadzeniu samochodu do produkcji modernizowano silniki dotychczas montowane oraz skonstruowano całkowicie nowy silnik szesnastozaworowy o objętości skokowej 2,0 dm3. Prace modernizacyjne dotyczyły głównie układów wtryskowych paliwa i są one różne w różnych silnikach. Do nowej grupy samochodów Audi 80 zalicza się również Audi Coupe z silnikiem 2,0 dm3, Audi 80 jest czterodrzwiową, aerodynamiczną limuzyną z bagażnikiem w tylnej części. Przedstawione latem 1989 roku Audi Coupe z silnikiem o objętości skokowej 2,0 dm3 jest samochodem pięciomiejscowym z tylnymi drzwiami zbudowanym na bazie samochodu Audi 80. Wroku 1997 nastąpiła modernizacja samochodu, która objęła zmianę kształtu przedniej części
nadwozia, powiększenie bagażnika, zwiększenie rozstawu kółi osi oraz zmianę tarcz kół z 14 caii na 15 cali.

Opisy dotyczą następujących odmian samochodów.

Audi 80 1 ,6 może być wyposażone w różne silniki o takiej samej objętości skokowej. Audi 80 1 .6 bez katalizatora, model podstawowy wyposażono w silnik o mocy 55 kW (75 KM) przy 5200 obr/min, oznaczony symbolem RN. W samochodach dopuszczonych do sprzedaży w Austrii silnik ma moc zdławioną do 51 kW(69KM) przy 5200 obr/min i jest oznaczony symbolem RNA. Symbole literowe są wybite na kadłubie silnika poniżej numeru. Silniki są zasilane w paliwo ze sterowanego elektronicznie gaźnika i są przystosowane do spalania benzyn z ołowiem lub bez ołowiu. Audi 80 1 .6 z katalizatorem wyposażono w silnik o mocy 51 ,5 kW (70 KM) przy 5200 obr/min oznaczony symbolem PP i zasilany w paliwo bezołowio we gaźnikiem Solex 2EE, regulowanym sondą lambda. Popularne Audi to już samochód niemal legenda, jeśli chcesz utrzymać go w dobrym stanie, warto odwiedzić serwis Audi Pro-Motors, gdzie dokonasz kompleksowych napraw.

Audi

Jakie wersje miało Audi A80?

Audi 80 1 8S lub Audi 80 1 8S Sport są napędzane silnikami o objętości skokowej 1,8 dmł. Silnik w wersji z katalizatorem ma moc 66 kW (90 KM) przy 5400 obr/min i jest zasilany urządzeniem wtryskowym typu Mono-Jetronic. Silnik w wersji bez katalizatora ma moc 66 kW (90 KM) przy 5200 obr/min. Silniki różnią się od siebie prędkościami obrotowymi mocy nominalnej i są oznaczone symbolami NE lub PM. Silnik w wersji z nieregulowanym katalizatorem i bez regulacji sondą lambda, oznaczony symbolem SF, ma zbliżoną moc (65 kW zamiast 66 kW) i jest
zasilany benzyną bezołowiową przez gaźnik Keihin I lub li. Podobny silnik, oznaczony symbolem RU, zasilany gaźnikiem Keihin II ma moc 55 kW (75 KM) przy 4500 obr/min. Audi 80 2.0 są całkowicie nową grupą samochodów z silnikiem ośmio
lub szesnastozaworowym. Audi 80 2.0E oraz Audi 80 2.0E Sport są wyposażane w silniki ośmio zaworoweomocy83 kW (113 KM) przy 5300 obr/min, zasilane urządzeniem wtryskowym KE-Motronic firmy Bosch. Audi 80 2.01 6V z silnikiem 6A ma moc 1 01 kW (1 37 KM) przy 5800 obr/min. W silniku użyto do zasilania paliwem i zapłonu zintegrowany układ cyfrowy KE-Motronic firmy Bosch. Model ’91 z silnikiem 1.6 zasilanym wtryskowo przez urządzenie K-Jetroniclub Mono -Motronic oraz zsilnikami2.08V oraz 16V, stanowiący¬ mi zmodernizowane wersje poprzednio produkowanych typów. m Od 1989roku samochodyAudi80są wyposażone wsilniki wysokoprężne z wtryskiem pośrednim, o oznaczeniu RA/SB (Audi 80 1.6TD) oraz 1Y (Audi 80 1.9D).